Hotpoint LI 640 A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hotpoint LI 640 A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

juffertje 23-05-2010
Geschreven voor: Hotpoint LI 640 A

uhmmm....begin haast te twijfelen maar hij bevalt goed eigenlijk. Hij is niet duur in aanschaf dus wat verwacht je dan? Inderdaad plastic is niet droog maar alles is schoon en bijna droog.

bbqueen 20-11-2009

---------- update review 20-11-2009 ----------
om op mijn voirge review terug te komen, de ariston is hier ook overleden na ruim 4,5 jaar. alle stoppen sloegen hier door als we de vaatwasser dicht deden, bij nader onderzoek bleek de vaatwasser water te verliezen.
heb ondertussen een Bosch besteld en laat ik hopen dat die wat langer mee gaat als ariston.
Voor ons nooit geen ariston meer!!

---------- 1e review 17-08-2009 ----------
wij hebben deze machine nu ruim 4,5 jaar en eigenlijk had ik niet verwacht dat hij het zo lang zou uithouden, oke niet alles is superdroog maar hij wast bij ons goed schoon...we zien wel hoe lang hij het volhoud maar koop nooit meer ariston, het is allemaal een beetje goedkoop en gammel in elkaar gezet.

MarWes 08-01-2009

Wat een rotapparaat.

Dan heb ik 't nog niet eens over 't slecht drogen. Simpelweg die vaatwasserreiniger van Sun erin, goed 't zout- en glansspoelmiddel op peil houden en er is niks aan de hand.

Lekkage gehad. Nog net niet de laminaatvloer aan gort. Volgens de helpdesk lag dat aan 't rubber van de deur/laadklep. Die zou door verschillende waterkeringen vuil vast houden en van z'n plaats raken. Okey, kan ik nog geloven, vervangen is niet zo'n punt. Ruitenwissers vervang je ook regelmatig, niet dan...

Maar nu, na 2.5 jaar brand er een stekkertje door!! God mag weten wat er had kunnen gebeuren (resultaat: stop in de meterkast bleef er uit slaan).

Ook de originele lekkage gevonden! Vermoedelijk de waterpomp, maar dat bekijken we vanavond.
Onderop zit namelijk een bak die water opvangt. Hier zit een soort vlottertje dat omhoog gaat drijven en dan contact maakt met een ijzertje, zodat de machine afslaat zonder kortsluiting te maken. Dit 'vlottertje' (stukje piepschuim) is gaan vastplakken door de eerste druppels welke weer zijn opgedroogd. Zodoende is 't dingetje nooit omhoog gaan drijven om de machine af te laten slaan en stond er iedere keer een laag water onder 't aanrecht, want ja, die bak stroomt vanzelf wel een keer over.

Dit wou ik graag even delen. Dit zijn dingen die met een machine van 2.5jr oud niet mogen gebeuren!

harry2004 02-04-2008
Geschreven voor: Hotpoint LI 640 A

Ik ben het met iedereen eens,wat een onding hij droogt zo slecht ,sta je nadat het onding klaar is nog met je theedoek te drogen. en ja ook bij ons moest een monteur komen en ariston is nooit thuis als je contact opneemt.nee volgende keer maar weer een siemens.

Harm2008 23-03-2008
Geschreven voor: Hotpoint LI 640 A

We hebben deze vaatwasmachine nu 3 jaar. Gekocht bij een keuken. En de machine is al 3 keer stuk geweest. In de garantie bleef het klepje van het zeepbakje dichtzitten( toen gemaakt zonder kosten). Toen de garantie voorbij was bleef het water koud. verwarmingselement stuk. Moesten toen wel betalen, na protest van mijn vrouw, werden de voorrijkosten gehalveerd. Nu in het derde jaar is het klepje van het zeepbakje weer kapot. Met ander woorden, eens maar nooit weer. Wat een slechte machine.

Petervh 24-01-2008
Geschreven voor: Hotpoint LI 640 A

Wij hebben de machine nu precies drie jaar.
Het wasresultaat en het drogen is eigenlijk best goed.
Afgelopen week sloeg het aardlek eruit.
Buiten de garantie (2 jaar) natuurlijk.
Na laten kijken door een gerenomeerd plaatselijk bedrijf. Conclusie: de machine lekt op meerdere plaatsen naar de elektronica waardoor kortsluiting ontstaat.
Na drie jaar mag dit niet gebeuren en dus contact opgenomen met Ariston. Die op hun website melden dat ze een geweldige service hebben. Het eerste waar ze naar vragen is de leeftijd (ivm garantie natuurlijk)
Ik heb gemeld dat ik volgens nederlands recht mag verwachten dat een vaatwasser langer meegaat dan drie jaar. We onderhouden onze apparatuur goed dus moet het volgens mij een constructiefout zijn. Nou dat waagden ze te betwijfelen.
Morgen komt een monteur om te beoordelen of dat zo is.
Uiteraard werd er bij vermeld dat er voorrijkosten, administratiekosten e.d. zouden worden berekend.
We zullen zien. Ik ben bereid dit voor een arbitragecommissie te gooien als het niet naar behoren wordt afgehandeld.

mevr. Rikkers 24-01-2008
Geschreven voor: Hotpoint LI 640 A

Herkenbare klachten van anderen.
Wat een rotding. Een en al lekkage.
Gekocht bij aanschaf nieuwe keuken, nog geen 3 jaar geleden. 3 keer monteur bij gehad, nog in de garantie periode. Bleek door een te lang rubber, lekkage te ontstaan. Daarna bleef hij steeds een beetje lekken.
Nu spoelt het water de keuken in.
Garantie natuurlijk voorbij. Gebeld met het bedrijf, kreeg slecht nederlands pratende vrouw aan de lijn. Een afspraak is moeilijk te plannen met hun. Ben regelmatig vrij, maar dan hebben ze geen tijd. Ze kunnen me ook niet vertellen hoelaat ze komen, dat weet je pas op de dag zelf, als je een telnummer belt.
Afspraak gemaakt, volgende dag weer afgebeld, komt nu een monteur uit mijn woonplaats bij.
Wat mij betreft mag dat ding eruit, ik koop wel een Bosch.
Heb enorm spijt van de aanschaf. Hopelijk blijft de rest van het inbouwapparatuur nog even heel. Wat dat is nl ook van Ariston.

Hans1973 15-04-2007
Geschreven voor: Hotpoint LI 640 A

Helemaal met de vorige reviews eens. Wat een rotding. 2.5 jaar in gebruik en is nu voor de 4e keer stuk.
Wasresultaat is overigens vrij aardig. Maar hij droogt slecht, het vak voor het afwasmiddel opent soms niet waardoor alles nog steeds vies is.
Programma's duren erg lang

Duvel9 01-08-2006
Geschreven voor: Hotpoint LI 640 A

Drama... Wij hebben hem aangeschaft bij aankoop van een nieuwe keuken. Hij is
tot nu toe nog niet stuk geweest klop klop (nu twee jaar in gebruik), maar de
kwaliteit van afwassen is dieptreurig. We moeten alles echt alles van te voren
afspoelen, anders krijgt ie het er never nooit vanaf. Na de afwas is alles nat
binnen de machine, hij droogt het gewoon niet (al is het een half uur of een
uur of wat na het afwassen, dat maakt niet veel uit). Commentaar van
winkelmedewerker: Ariston maakt tesamen met Whirlpool en nog een merk (ben ik
vergeten) de slechtste afwasmachines. Het water wordt niet heet genoeg. Als ik
dat had geweten...

Mr. André 28-03-2006
Geschreven voor: Hotpoint LI 640 A

Wat een prutsding ik heb er heel veel spijt van dat ik deze vaatwasser heb
gekocht.
een paar dagen na de garantie gaat ie weer eens stuk waarbij de monteur
bevestigd dat dit onderdeel (bittimer) een zwakke schakel is van dit aparaat,
nu vindt ik dat al deze kosten vergoed moeten worden door ariston. Maar die
service kennen ze niet bij ariston ik kon na veel gezeur alleen het
onderdeelgratis krijgen maar het arbeidsloon en voorrijkosten moest ik zelf
betalen.
Ook wil ik nog melden dat deze vaatwasser onder meer namen verkocht wordt o.a.
indesit en nog een vaag merk.

veroniek 31-12-2005

Nooit doen we hebben hem nu 2 jaar en al voor de 4 de keer is hij stuk. Wij
hebben er na de 2 de keer dat hij stuk ging ook maar gauw een extra garantie
bijgekocht.
Waarschijnlijk echt een maandagmorgentoestel.